Monday, January 23, 2012

kuching-sri aman-sibu-bintulu-miri

aktiviti aku pada hujung tahun lepas adalah mengembara ke hujung sarawak... bukan hujung mana pun.... tapi dapat pergi menggunakan jalan darat @ kereta....

kami bertolak pada awal pagi jumaat.. hehe.. sekitar jam 3 pagi, kami sekeluarga dah angkat dari tido dan bersiap-siap untuk bertolak,... dalam jam 430, berkumpol di bank islam satok untuk mnggu makcik saya yg turut ikut bersama...
(hari pertama sampai di Miri..cermin yg merosakkan gambar... alhamdulillah cuaca baik pada hari tersebut... tapi yang x baik mendengar khabar yang d Kuching hujan lebat sepanjang hari..)

perjalanan yang kami lalui alhamdulillah selamat sepanjang perjalanan.... kami semua sampai di miri sekitar jam 5ptg... hahaha... hari pertama tu, takda aktiviti sangat yang dilakukan kerana abg dan ayah penat menjadi pemandu.... hehe... tapi penat la, aku yang duduk dlm keta jepun tu pun sakit bontot sebab lame sangat....

hari ke-2 aku di sana, apa la yang aku buat?? x ingat.... tapi kat miri tu aku sempat melawat muzium petroleum.. jadi budak2 sikit... ahaha... sbab bawak 2 org budak yang hyperaktif bersama... adik ku berssama kazennya.... kat situ kami sempat bermain dgn keereta kelisa yang bergegar seperti terkena gempa bumi...ahahahaha...memang berasa la...


selain daripada itu, hanyalah aktiviti biasa yang selalu kita buat, iaitu berjalan2 di pantai..... ahahahaha....
dan bermain d taman permainan yang KLMJ bagi aku.... asal pergi miri, memang kami akan pergi ke taman permainan ini.... terletak dekat tanjung lubang... kalau x silap, itu la namanya,,,,

(adik aku,,,ahaha...)
dan semasa dalam perjalanan balik ke Kuching, kami lekat di balai ringin sebab ada lori yang membawa kelapa sawit terbalik d tengah2 jalan...masa itu aku drive balik.... dari sibu ke kuching, aku drive.... ehehehe... penat jugak...tapi bez.... semasa dari miri ke bintulu, pun aku drive.... dan aku dapat tekan mnyak kereta sampai lajunya 150km/j.....gila.... patut jugak dr miri ke bintulu 2 jam je kot,,,, dr ayahku yang bawak... 3 jam.... heheheee... dahh222... babaye...
                                         

No comments: